Sandras glutenfria

Norge

Kategori: Resor

Har inte varit ute och rest så mycket, men nu det senaste året har jag varit i Norge flera gånger. Tänkte först att detta skulle bli väldigt jobbigt de ju är kända för att äta så mycket mackor både frukost, lunch och middag. Men de har fungerat väldigt bra, tom varit väldigt enkelt :)

Snabbmat eller lite lunch på flygplatsen går många till "Upper crust" ett mackställe... Men de kan göra alla sina mackor glutenfria. Sist beställde jag en baguette med tomat, mosarella och pesto, riktigt god :)
En dag tänkte vi gå till ett pizza-ställe på flygplatsen, granne med Upper crust, men de samarbetade så man även kunde få glutenfri pizza :)

Norge är kända för sina mackor till lunch, men på de ställena jag varit så har de haft så mycket pålägg att man ändå haft möjlighet att få ihop en bra lunch.

Även hotellerna i Norge tycker jag haft riktigt bra service, glutenfritt bröd, flingor mm står alltid framme så jag har aldrig behövt fråga extra efter detta. Har iof inte bott på hotell i Sverige så de är kanske på samma sätt!

Nästa resa till Norge ska jag försöks ta mig till en vanlig mataffär och de hur deras glutenfria utbud ser ut i butiken. Hoppas på att hitta något riktigt gott bröd eftersom de verkar vara en så central i Norge :)

Kommentera inlägget här: