Sandras glutenfria

Restaurang Vino Pasta Due

Kategori: Restauranger

Kommer ni ihåg mina tidigre blogginlägg om restaurang Dinner 22 och Bon?
Oj oj vad nöjd jag varit de gånger jag varit där.
 
Här kommer en annan restaurang resension, med helt annat utfall...
Skulle ut och äta med enkopis, hon hade 2 för 1 på Vino Pasta Due, så vi tänker att vi testar.
Även om jag är gluten så har jag ändå bra erfranheter av italienska/pasta restauranger. De brukar finnas riktigt bra alternativa rätter blandannat risotto och goda sallader.
Men inte på Vino Pasta Due :-( Först när vi kom in syntes de direkt att de var väldigt stressiga (men de ska ju inte spela någon roll, de ska ända ta väl hand om sina gäster). De pekade åt ett bord, vi gick dit, snabbt fick vi en brödkorg men inga menyer! De kom en liten stund senare fram en servitris och sa "har ni inte fått några menyer?" och gav oss var sin meny i samma steg som hon var påväg åt ett annat håll. Jag ögnade snabbt igenom menyn och hittade mest bara pasta, så jag stannade en servitris och frågade om de hade något annat än pasta då jag är gluteninolernt, hennes svar chockade oss "du har menyn där" och så pekade hon på de två menyer vi fått...! De enda vi kunde hitta på menyn som inte var pasta var två rätt trista rätter, en kött och en fisk, samt en cesar sallad, men den var överkryssad. Så vi gick faktist där ifrån, tror inte ens de hann uppfatta att vi gått.
Så hit kommer jag tyvärr inte gå igen.
Det slutat med att vi gick till La Terazza och jag åter en riktigt god skaldjurs risotto :-)
Kommentera inlägget här: