Sandras glutenfria

Restaurang tips

Kategori: Restauranger

I helgen var jag och några vänner ute och åt. Vi gick till Restaurang Bon som ligger på Arkivgatan i Göteborg (precis bredvid avenyn). Det var nog tredje gången jag var här men de är verkligen ett supertrevligt ställe, bra service och såklar riktigt bra mat, även för oss glutenintoleranta. Jag fick egen brödkorg och många utav rätterna är naturligt glutenfria så jag har aldrig varit med om något problem här. Menyn är uppbyggd på hur mycket man vill äta. "Lite", "lite mer" och "mycket". Och av rätterna på "lite mer" kan man välja om man vill ha hel eller halv potion, perfekt om ni frågar mig. Tex. igår beställde jag en halv kantarell ridotto, och de blir man verligen lagom mätt på så att man kan ta sig en efterrätt utan att bli så mätta att man inte kan röra sig. 
Jag kan verkligen rekomendera er alla att ta ett besök hit, jag kommer absolut gå hit fler gånger :-)
 
 
Kommentera inlägget här: