Sandras glutenfria

Glögg på olika vis med smarriga tillbehör

Kategori: Övriga recept

Sitter ikväll i soffan med en kopp varm glögg å smarrigt tillbehör.
Fick en glögg i inflyttningspresent. Gillar kanske inte glögg så mycket, men i år har det hänt nått - det var ju jättegott =)

Vanligast är ju att dricka glöggen varm men igår var jag på födelsedagsfest där blev vi bjudna på en glöggdrink till förrdrink. En kall drink men med smak av julen.  

Jag lånar och delar med mig av deras recept, jag hoppas det är ok.
 - Glögg (är det saftglögg så spetsar man med lite sprit)
 - Apelsinjuice
 - Bubbelvatten
 - Apelsinskivor
Blanda ihop och smaka av efter egen smak å önskan.

Men nu till tillbehören - bland de bästa jag vet :-) fyllda dadlar med mögelost, eller dadlar inlindade i bacon.

Ha en fin kväll. KRAM !


Kommentera inlägget här: