Sandras glutenfria

Klassträff

Kategori: Allmänt

Oj oj... nu är man gammal. I lördags var jag på klassträff med klassen i 9:an, det är nämligen 10 år sen vi gick ur 9:an. Tyvärr var det inte så många från våran klass (10 av ca 27-28 pers) men vi som var där hade trevligt. Stället som jag trodde var en restaurang var en idrottshall.... och maten en buffé. Jag hade tidigare meddelat om att jag behövde glutenfri kost, när vi väl var där i lördags och jag skulle få glutenfritt sa de att de inte fanns, de hade bara laktosfritt... så jag skulle välja bort en del infrån buffén istället. Det känndes lite trist. Men jag förstår att de hade ett laktosfritt allternativ för det var väldigt mycket med laktos, tex cremé fraisch, ost och annat med laktos. Gluten var det bara i pastasalladen och brödet.

Men kvällen blev trevlig, men lugn. På söndagen skulle jag ju deklarera (hoppas ingen glömmde detta, för då får man böta 1000 kr), packa väskan, laga mat och gärna försöka plugga lite.


Kommentera inlägget här: