Sandras glutenfria

Middags mat..?

Kategori: Allmänt

Denna vecka är jag ensam hemma hos min faster (som är i Italien).
Jag har varit väldigt bortskämd detta halvåret med att jag inte behöver planera så jätte mycket kring mat och matlagningen. När jag är hos min kusin så lagar jag mat ibland men då har de oftast handlat så detta ger mig inspiration och förutsättningar inför maten.
Men nu denna veckan är ensam så handla jag även själv. Det är verkligen jätte svårt att handla och laga mat till sig själv. Man vill ju inte göra ett storkok så att man måste äta samma mat till både lunch och middag hela veckan.

Så hittills denna vecka har maten sett ut på följande sätt:


Måndag: Lunch: Köpt kycklingsallad. Middag: Pasta med kycklinggryta gjord på crème fraisch tomat och basilika, med en massa extra grönsaker

Tisdag: Lunch: Rester av pastan med kycklingsåsen. Middag: Omelett med massa grönsaker så som tomat, paprika, sockerärtor och sparris.

Onsdag: Lunch: Mixad blandsallad med tomat, gurka, tomat, sockerärtor med ugnsstekt kycklingfilé och en kall sås gjord av naturell crème fraisch smaksatt med lite örtkrydda, Middag ???

Så är det någon som har några bra idéer på middagsmat så snälla inspirera mig...

KOMMENTARER:

  • Angelica säger:
    2009-06-10 | 20:17:30
    Bloggadress: http://jelican.blogg.se/

    Quinoasallad! Du kan ha i allt möjligt, det som lockar för stunden. Du kan varriera den oändligt mycket. :)

  • Ninni säger:
    2009-06-12 | 12:39:42

    Hej Sandra!

    Jag heter Ninni och arbetar med hemsidan GlutenfriaTorget.se.

    Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig!

    Maila mig gärna.

    Med vänlig hälsning

    Ninni

Kommentera inlägget här: