Sandras glutenfria

Snabb fiskgryta

Kategori: Sandra Testar

Idag var jag och luncha med en från jobbet och passade sedan på att hälsa på alla arbetskamraterna. Jag saknar dom faktiskt lite =)
Sen var klockan mycket och det var middagsdax. När jag var och och handlade köpte jag créme fraiche med smak av saffran och tomat, så den gjorde jag fiskgryta av idag.

Bild från arla.se

Snabb fiskgryta
200-300 gram fisk (jag använde styckfryst torsk)
Räkor
1 gul lök
1 burk créme fraiche saffran & tomat
1-2 dl mjölk eller lite utbalndat med vatten

1. Hacka och stek löken mjuk.
2. Häll på créme fraichen och resten av vätskan, låte detta koka ihop.
3. Lägg i fisken och räkorna. Låt gryta puttra på svag värme tills fisken blir klar ca 5 minuter. Blir såsen för tjock späd då med lite vatten eller mjölk.

Till detta serverade jag lite kokt potatis och morötter.
Det blev en vädigt god gryta. Och saffran passar ju väldigt bra med fisk och skaldjur. En mycket enkel och jätte god maträtt. Sammanlagt tog det kanske 15-20 minuter att tillaga (så lång tid potatisen behöver för att koka) så detta kan det bli fler gånger då man har lite bråttom.
Kommentera inlägget här: