Sandras glutenfria

Glass

Kategori: Sandra Testar

En dag i veckan var jag och en klasskamrat och köpte glass =) Ben & Jerry´s kulglass. Jag fråga kvinnan i kassan vilka smaker som var glutenfria, jag fick till svar att endast sorberena var glutenfria....
Jag hade vårt att tro detta så jag var in på Ben & Jerry´s hemsida. Och de hade fler sorter som enligt ingrediensförteckningen var glutenfria. Men jag skickade iväg ett mail till deras kundsupport ([email protected]) och frågade om de hade glutenfria glass. Hans svar blev precis som jag trodde... det finns glutenfria Ben & Jerry glass och då inte bara sorbeerna. 

Men jag valde i alla fall en kula mangosorbe (Ben & Jerry´s mango berry swirl). Den var god, kanske lite väl söt för att vara sorbe men skulle absolut kunna köpa den igen.

Kommentera inlägget här: