Sandras glutenfria

Gastroskopi

Kategori: Gluten/celiaki

I går var jag och gjorde en ny gastroskopi. En uppföljning för att se om det blivit någon förändring. En gastroskopi är en undersökning man gör genom ett slang i halsen som tar prover på magen och tarmen. Detta är nästan så obehagligt som det låter, men eftersom det var andra gången jag gjorde detta så viste jag vad det skulle handla om. Och jag kunde då be om att få något innan undersökningen. Man sprutar alltid lite bedövning i halsen men jag fick även något lugnande. Av detta blev man lite yr, men jag tror det verkade för det var inte lika obehagligt denna gången som förra. Vill ni läsa mer om hur man gör en gastroskopi klicka här så kommer ni till sjukvårdsrådgivning.


Jag har mått ganska bra efter undersökningen, jag satt bara kvar på sjukhuset ett tag så att de så att jag kunde dricka och att yrseln försvunnit. Sen gick jag hem och åt (hade ju inte ätit sedan kl 20:00 dagen innan). VId 1-tiden var jag mätt och kände att jag kunde gå tillbaka till jobbet.

Nu håller jag tummarna på att proverna är bra och att jag blivit bättre av att äta glutenfritt, annars vet jag inte vad jag gör..... Jag får svar  från läkaren angående proverna om ett par veckor.

Kommentera inlägget här: