Sandras glutenfria

After Work

Kategori: Gluten/celiaki

God morgon på er!
I går var det after work med jobbet. Jätte trevligt och bra musik att dansa till =)
Men..... det var nog första tillfället jag inte har kunnat äta någonting på after worken. Tråkigt... alla rätter som fanns innehöll gluten. Det var pastasallader och en bulgursallad. Till detta var det bröd och några knyten med fyllning. 

På samma sätt var det på lunchen igår. Vi skulle några stycken på jobbet gå ut och äta, men jag fick gå där ifrån eftersom jag direkt kunde se att det inte skulle finnas något som jag kunder äta. På buffen fanns Ärtsoppa med Pankakor, Spagetti och Köttfärssås, Panerad och stekt fisk.....

Ända fram till nu har jag inte haft några problem med att gå ut och äta. Det har mer varit fika som är svårt. De flesta restauranger som lager varmrätter använder mycket majzena eller liknade istället för mjöl redningar.

Idag åker jag till Stockholm och ska då äta några måltider ute på restaurang. Jag återkommer med hur detta har gått. Ta hand om er så höres vi igen. Kram
Kommentera inlägget här: