Sandras glutenfria

Lax med nöt- och chillitäcke

Kategori: Fisk

I lördags hade killarna herrklubb, så jag och två väner hade lite midag hemma hos mig,
Vi gjorde lax med nöt- och chilitäcke (tyvärr har jag ingen bild på detta, vi var så hungriga så att jag glömde av det)
Men recepet är väldigt enkelt, jag har knappt ett recept, jag gör på fri hand.
Till efterrätt blev det Vaniljglas med chokladkross och varma bär. 

Lax med nöt- och chillitäcke
Ingredienser:
 - Portionsbitar med lax
 - Cashewenötter
 - Sweet and chilli sås
 - Salt och peppar
Gör så här:
1. Hacka nötterna
2. Blanda dessa med sweet and chilli såsen till en tjock kletig massa
3. Lägg blandningen på lätt saltat och pepprade portionslax bitarna
4. Lägg ficken i en ungsform.
5. Tillagas i ugnen på ca 200 grader i ca 20 minuter.
6. Till fisken serverar du tex ris, kall sås och en god sallad

Smaklig måltid !

KOMMENTARER:

  • Mischka säger:
    2008-11-18 | 12:30:33
    Bloggadress: http://miischka.blogg.se/

    det är såå gott verkligen, därför gör jag inte det ör ofta, för jag vill inte ta de för givet:p



    bra blogg du har, lagar mat varje dag så man får väl börja testa några tips här:)

  • angelica säger:
    2008-11-20 | 11:25:06
    Bloggadress: http://angelicamarie.blogg.se/

    ahhh...gott det var!!! Även efterrätten i all sin enkelhet var ju mycket lyckad!



    Kram

Kommentera inlägget här: