Sandras glutenfria

Tipps till Korv Stroganoffen

Kategori: Korv

Min kusins lilla dotters favoritmat är korv, så för ett tag sen hade vi korv stroganoff och ris vilket hon älskar. Min kusin smaksatte korv stroganoffen med bostongurka, detta gav såsen en god och fyllig smak. Jag är egentligen inte så förtjust i bostongurka men i maträtten blev det faktiskt väldigt gott. Även sambon verkade gillade det när vi gjorde korvstroganoff i helgen.
Bild från felix.se

Korv Stroganoff (med bostongurka)
Halv ring falukorv
1 gul lök
1 msk tomatpure
1 msk chilisås
1 tsk chilipulver
1 krm cayenne peppar
Salt och Peppar
1 Milda mat
Späd med ca 2 dl vatten eller mjölk
1-2 msk bostongurka

1. Skär korven i skivor, stek dem till de fått fin färg. Tillsätt löken och steg tills den mjukar.
2. Häll i tomatpuren, chilisåsen och kryddorna. Låt de steka med någon minut så får tomatpuren en lite nötigare smak.
3. Tillsätt vätskan och låt koka ihop
4. När stroganoffen börjar bli klar tillsätt bostongurkan.
5. Servera med ris.
Smaklig måltid !

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2009-05-13 | 13:32:23
    Bloggadress: http://alltomgluten.devote.se

    Ja visst är det så? Jag har faktiskt inte en aning om vad man ska göra åt det. Men jag har för mig att jag läst det någon stans men kommer bara inte ihåg var. Det var nog så att man skulle äta mer "nyttiga" saker så man blev mätt länge, men det hjälper inte för mig iaf... Det finns även tabletter mot sötsug, det kankse man skulle prova, för det blir ändå lite problem med det. Sandra

Kommentera inlägget här: