Sandras glutenfria

Glutenfri paj

Kategori: Kakor

Oftast gör jag pajdeg eller smuldegen på fri hand, men jag ska fösöka att få ner hur mycket jag använder av varje ingrediens, jag hoppas detta blir rätt.



Glutenfri paj


ca 3 äpplen
0,5 dl blåbär och hallon
Kanel
1-1,5 dl ren havre
1 dl glutenfri fibermix
100 gram smör
0,5 dl socker

 - Skala och kyfta äpplena, lägg dem i en smöras ungsäker form
 - Lägg på blåbären och hallonen, jag strödde öven över lite kanel för det passar så bra med äpplen
 - Blanda övriga ingredienser, smula över bären i formen
 - Grägga i ugn på 200 grader i ca 15 minuter eller tills pajen fått en fin färg och äpplena mjuknat
 - Servera pajen ljummen med lite vanilglass och en kopp kaffe.

I denna paj kan man ha vilka frukter eller bär man gillar, med denna kombinationen med äpplen och lite blåbär/hallon blev väldigt god, så det ska jag nog göra fler gånger.

Lycka till, och hoppas ni får en trevlig fika

KOMMENTARER:

  • karolin säger:
    2009-02-12 | 20:06:55

    jättekul med alla recept!! min pojkvän är nämligen glutenintolerant så din blogg är till stooooor hjälp! tack! =o))

Kommentera inlägget här: