Sandras glutenfria

Glutenfri müsli

Kategori: Övriga recept

För ett tag sen fick jag ett recept på en müsli från en arbetskamrat. Så nu när jag har sportlov passade jag på att testa detta recept. Och den blev jätte god. Det känns lite nyttigare än köpt müsli, här kan man ju justera vad man har i, och söttman av honungen gör att müslin  passar jätte bra i naturell youghurt. 

  Så min frukost imorse bestod av vanliljyoughurt med müslin och en smörgås med grönmögelost, tomat och paprika. En JÄTTE god fukost, jag ska verkligen göra om denna müsli igen när den tagit slut.



Glutenfri müsli

2 dl Rent havre
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl solfosfrön
0,5 dl hirs flingor
ca 1 dl hacjade hasselnötter och mandlar
Knappt 1 dl honung
ca 0,5 dl matolja

 - Sätt ugnen på 200 grader
 - Blanda alla ingredienser till müsli. Lägg det på en ugnsplåt.
 - Rosta i ugnen i ca 15 minuter tills müslin fått fin färg. Rör om då och då.
 - Häll upp müslin på bakplåtspapper och låt den svalna. Bryt till bitar i lagom bitar.

 Müslin innan jag rostat den  
 Müslin när den ligger och svalnar
 

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2009-03-02 | 22:13:04

    Det ser ut att vara mumma!! =)

  • Tove säger:
    2009-03-05 | 21:32:57

    Nu har jag också hittat hit =) Jag lagade faktiskt också egen müsli för första gången i veckan och det smakar ju mkt bättre än köpt! Hoppas resan hem gick bra!

  • Sandra Dolfén säger:
    2009-03-11 | 08:13:33
    Bloggadress: http://sandrad.blogg.se/

    Hej Sandra! Kul att du också har en blogg!! Vad är det för något som du pluggar?? Ja träffas jättegärna för en fika!!



    Kram Sandra

Kommentera inlägget här: