Sandras glutenfria

Utmaninge: En familjemedlem

Kategori: Allmänt

Från det att jag fick veta om min gluten intollerans har det alltid varit en person som aldrig misst detta eller tagit något förgivet eller slarvat. Inte så att mina nära å kära slarvar, men det tar ofta ett tag att skapa nya vanor framför allt hos personer som man inte träffar varje dag eller lagar mat med varje dag. Men inte min farmor, hon har superkoll på mat och ingredienser och vad de är och innehåller.
Vi har aldrig tidigare kännt någon som har en gluten intolerans, så det blev något helt nytt och en stor omställning för familjen när jag fick min diagnos. Ofta handlar de om en okunskap att man inte förstår vad som händer om man få i sig gluten, en smula kan väl inte vara så farlig...? Men även en okunskap att man inte vet/känner till vad som blandas ner i och smygs ner olika maträtter och råvaror. Men min farmor fattade direkt =)

Min Farmor har alltid lagat mycket mat och bakat å stått i, kommer ihåg som liten så gick man direkt in i köket å öppnade skåpet under kylen för där fanns kakburkarna =) Även idag när jag inte längre kan gå och plocka i burkarna så finns det ändå alltid något gott hon kan plocka fram och bjuda på till kaffet.



Kortet är från min Farmors 90-årsdag, en riktigt mysig dag som firade genom att gå ut å äta gott :-)


KOMMENTARER:

  • Angelica säger:
    2012-01-25 | 12:06:24
    Bloggadress: http://Http://jelican.blogg.se

    Vilket fint inlägg du skrivit om lilla farmor! Hjärtligt och varmt. :-) KRAM!

Kommentera inlägget här: