Sandras glutenfria

Thailändsk räkröra

Kategori: Fisk

För ett tag sen fick jag ett recept av en arbetskamrat. Idag slog jag slag i saket och lagade denna rätt.



Thailänsk räkröra

1 grön paprika (jag hade även i lite röd paprika)
3 dl grädde (jag använde matlagningsgrädde)

ca 500 g räkor

1 burk hela tomater

2 vitlöksklyftor

Curry, cayennepeppar, salt och peppar


Hacka paprikan, blanda med grädde, hela tomater och kryddor.

Koka i 10 minuter.

Häll sedan i de skalade räkorna.

Låt det hela bli varmt utan att koka (så att räkorna inte blir sega)
Servera med kokt ris.
Min gryta blev ganska stark så jag hade på lite creme fraiche, och det blev jätte bra.

Tack Lena för det goda och jätte enkla receptet.

   

KOMMENTARER:

  • Marias Kakburk säger:
    2009-01-30 | 17:10:58
    Bloggadress: http://www.hemmetsjournal.se/blogg/blogg/?blog=79

    Rätt svarat! Jätte kul att du är med och tävlar!:)

  • Lena säger:
    2009-02-09 | 22:25:26
    Bloggadress: http://www.kungalv.se

    :) Kul att du gillade det.

    Som sagt.... man får anpassa kryddorna efter hur starkt man vill ha det.

    Ett tips till nästa gång: lite vitt bröd (finns väl glutenfritt också?) som man doppar i såsen så man får med allt det "gotta".



    I övrigt hoppas jag du har det riktigt gott där uppe i Stockholm och att studierna lever upp till dina förväntningar.

    Hoppas vi ses snart.

Kommentera inlägget här: