Sandras glutenfria

Mår illa...

Kategori: Gluten/celiaki

Jag vill inte vara negativ, och jag tycker det sällan är jobbigt eller svårt att vara glutenintolerant. Men när man reser är de verkligen inte lätt.
Ofta serveras nån macka och kaffe på flyger, alternativ finns inte på de kortare fighterna i Skandinavien. Och på flygplatsen är de inte lätt att hitta något vettigt. Har man inte lust för en sallad eller tid att sätta sig på riktig restaurang så blir de problem. Nu kom jag precis hem från Norge, flög via Köpenhamn och tänkte jag skulle äta nått där. Frågade nog på tre ställen efter glutenfri smörgås men decfanns inte nån stans. På ett ställe hade de väldigt fina yoghurts men med flingor, och de kunde tydligen inte göra ny utan!
Så vad ska jag äta? Vad hade ni köpt, behöver tips.
Tillslut efter mycket letande blev det en mellanmåls påse med nötter, en yoghurt och en liten choklad :( Så nu ligger jag här i sängen och har ont i magen och mår illa!
Sov gott, kram

Kommentera inlägget här: