Sandras glutenfria

Färdig pepparkaksdeg

Kategori: Sandra Testar

Hej hej,
Lite sent, men bättre sent än aldrig....
Innan jul köpte jag en färdig glutenfri pepparkaksdeg från Fria. Har inte riktigt haft någon lust eller ork att ta tag i detta pepparkaksbaket, så till förra helgen när mamma, pappa, farmor och min farbror skulle komma på beskök fick jag äntligen tummen ur och tog tag i degen. Men lite slö var jag fortfarande så jag kavlade inte ut degen utan gjorde bara ett par tjockare länger och skar skivor som jag tryckte ut lite på en plåt och garnerade med pärlsocker och hackad madel :-)
Bild från fria.se
Jag tycker faktisk de blir riktigt goda, så jag kommer köpa färdig deg även nästa år, riktigt smidigt och degen känndes inte heller så kladdig så jag skulle gissa att den även är enkel att kavla. De enda är att jag saknar lite kryddning, de smakar inte så mycket "pepparkaka" som man vill att de ska göra. Men å andra sidan kan man äta dem under en längre tid å ;-)

KOMMENTARER:

  • Jelican säger:
    2012-01-17 | 22:13:09
    Bloggadress: http://jelican.blogg.se/

    Vilken smart idé! :) Och smakliga ser de ut att vara! Men, jag hoppas du tänkte köra degen redan till årets jul så du inte väntar till nästa år. ;-)



    Kram

Kommentera inlägget här: