Sandras glutenfria

Glutenfri kvällsmacka med chaminjonstuvning

Kategori: Allmänt

Igår kväll gjorde vi en riktigt lyxig kvällsmacka. Kanske inte den nyttigaste...... men jag hade faktiskt tränat innan så jag var nog värde den.



Lyxig kvällsmacka
1 skiva bröd
(jag hade glutenfritt vörtbröd kvar så jag använde det, men nästa gång ska jagnog välja ett bröd med lite mindre smaker i).
1 stekt ägg (beroende på storleken på smörgåsen kanske det räcker mett ett halvt stekt ägg, de glutenfria bröden är ju ofta väldigt små).
1 skiva skinka
Ost
Champinjonstuvning
(se recept nedan)

Lägg skinkan, ägget och osten på smörgåsen.
Häll lite stuvning uppe på ägget och ät direkt =)

Denna smörgåsen tog jag tillsammans med en kopp té framför grammisgalan igår kväll.
Mums =)


-------------------*-------------------*-------------------*-----------------*----------

Champinjonstuvning 2 port
ca 5 - 10 champinjoner (beroende på storlek)
ca 1 msk majzena
ca 1-2 dl mjälk/grädde
Smör/olja
Salt/peppar

Stek champinjonerna i lite smör och salt
Stö över majzena och rör om
Tillsätt mjölken eller grädden och låt detta koka ihop till en tjock stuvning. Det kan hända att man behöver mer mjölk eller extra  majzena.
Smaksätt med salt och peppar

KOMMENTARER:

  • Pialotta säger:
    2009-01-14 | 13:18:51
    Bloggadress: http://kakomaten.blogg.se/

    Bra det finns Maizenamjöl.. jag använder det mycket i stuvningar och såser.. redningar till omeletter mm. Bra för er som måste äta Glutenfritt:-)

    Enkel och god macka som säkert smakar mera:-)

    Tjingeling på dig och absolut, testa fiskrätten.. så god och enkel att göra.. Man kan ju alltid byta ut grönsaker och annat till sina egna smaker... men det där vet du ju redan;-)

Kommentera inlägget här: