Sandras glutenfria

Mozzarellakyckling med zucchini och soltorkade tomater

Kategori: Kyckling

I helgen när jag var hemma gjorde sambon en mycket god kycklingrätt. Så varså goda och hoppas det smakar även er.

Mozzarellakyckling med zucchini och soltorkade tomater


Ingredienser
4 portioner


4 st kycklingfiléer

En zucchini

4 st marinerade, soltorkade tomater

125 g mozzarella

1 tsk salt

1 msk olivolja

1 krm svartpeppar, nymald

Halv kruka basilika


Gör så här

1. Sätt ugnen på 250°.
2. Skär zucchinin i 1/2 cm tjocka skivor. Skär tomaterna i strimlor och osten i skivor.
3. Banka ut kycklingfiléerna med en liten kastrull och salta. (Utbankad kycklingfilé blir både godare och går snabbare att laga till) Stek dem i 1/2 msk olja ca 2 min per sida. Lägg dem på ett ugnssäkert fat.
4. Stek zucchiniskivorna ca 1/2 min per sida i 1/2 msk olja. Lägg dem lite omlott ovanpå kycklingen. Lägg på tomater och mozzarellan.
5. Gratinera i övre delen av ugnen i 4-5 min. Strö över svartpeppar och grovhackad basilika.

Till detta hade vi råstekt vitlökspotatis (se recept här) men jag skulle tro att det även blir gott med klyftpotatis eller ris.

Tyvärr har jag inga bilder att visa, batteriet i kameran var slut. Men jag hoppas ni kan se rätten framför er.

KOMMENTARER:

  • Linnéas Skafferi säger:
    2009-02-04 | 09:47:13
    Bloggadress: http://linneasskafferi.se

    Hej!

    Jag har vanlig coleslaw till hamburgaren. Recept finns på min blogg under vegetariskt!



    Linnéa

Kommentera inlägget här: