Sandras glutenfria

Kaffe

Kategori: Övriga recept



Idag är det fredag och då är jag hemma igen. Sitter och pluggar.... har en inlämning i arbetsrätt som ska vara klar IDAG. Det är lite svårt att komma igång med pluggandet igen, famförallt när man är hemma. Det finns så mycket annat att göra. Idag är det till exempel mycket tvätt. Sen fastnar jag även väldigt lätt framför tv´n eller internet.
Så för att motivera mig till att plugga så får man ge sig själv små belöningar. Idag så gjode jag mig en stor kopp kaffe.. mmmm jätte gott.

Sandra´s latte
2 delar varm mjölk (jag använder vanilg mjölk men ni som är laktosintolleranta välj havremjölken den passar jätte bra till latte, den har en lite extra söttma som blir jätte god till kaffet)
1 del kaffe (jag smaksatte kaffet med lite kardemumma och kanel för att få det lite extra gott)

Värm mjölken och visspa den lite så den får ett tjockt fin skum på toppen, häll i kaffet. Strö över lite socker och kanel på toppen för lite extra smak.
Trevlig fika =)

    

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2009-02-13 | 22:46:33

    Ja det är verkligen svårt att hitta motivationen att plugga ibland, då är det bra med belöningar. Som kaffe och någon god kaka eller bulle.....

Kommentera inlägget här: