Sandras glutenfria

Brietårta

Kategori: Övriga recept

På alla hjärtans dag blev vi bjudna till ett par kompisar. Jätte trevligt och mycket god mat. Själva hade vi med förrätt - en brietårta.
Det roligaste av att var att vi firade något alldeles speciellt =)



Brietårta
1 st hel brieost
Blandade nötter
Honung

 - Lägg osten i n ungssäker form
 - Strö över olika hackade nötter
 - Ringla över lite honung
 - Grattinera i ugnen tills nötterna fått fin färg och osten är helt genomsmät
 - servera med några goda kex och ett gtt vin.

Detta är en jätte god och väldigt enkel förrätt. Vi blandade lite egna nötter, Jag använde cashewenötter och valnötter. Men jag skulle tro att hasselnötter också passar bra de har en riklig nötsmak, som jag tror passar bra till osten.

KOMMENTARER:

  • Mia säger:
    2009-02-21 | 13:46:45

    Hmm, låter gott men du skrev inte vad du tyckte om osten, är den god? Blandade ni nötter själv eller köpte du nötblandning färdig?

  • Maria säger:
    2009-02-22 | 00:25:34

    Nu blir man ju jätte nyfiken på vad det vad som ni firade speciellt!!! Förrätten ser jätte god ut förresten!

  • Sandra säger:
    2009-02-22 | 10:30:08
    Bloggadress: http://sandrasglutenfria.blogg.se/

    Mia: Detta är en jätte god och väldigt enkel förrätt. Vi blandade lite egna nötter, Jag använde cashewenötter och valnötter. Men jag skulle tro att hasselnötter också passar bra de har en riklig nötsmak, som jag tror passar bra till osten.

Kommentera inlägget här: