Sandras glutenfria

Påskafton

Kategori: Allmänt

Måste börja med att skriva förlåt på direkten.... jag har inga smarriga bilder att visa er =( Vi var såå hungriga på påskafton att jag helt missade att ta några bilder innan det tog slut.

Men jag tänkte i alla fall berätta vad vi gjorde. Vi är inte så mycket för det traditionella påskbordet så vi bjöd in alla vänner att ta med sig var sin tapasrätt eller smårätt. Enkelt koncept för värden.
Själv stod jag för efterrätten som bestod av mini cupcakes och mini kladdkakor med After Eights.
Sambon hade spansk tortilla (potatisomelett/potatiskaka)
Andra rätter som våra gäster hade var: 
Mini pajer
Bröd
Cocktail tilldugg (Cabanoss, parmaskinka, tomat, äpple, oliver, mozzarella)
Fyllda tortillabröd med lövbiff
Fylld lufttorkad skinka med mozzarella och soltorkad tomat
Vitlöksmarinerade musslor
 - Vi hade även lite sallad och några korvar.

Framåt småtimmarna när var riktigt proppmätta startade en lek... Riktigt svår och rolig, låter väldigt enkelt men testa det är svårare än det låter jag lovar.  Man tar en tom bag in box och placerar mitt på golvet. Sedan ska man plocka upp den med munnen utan hjälp av händer. Det gäller att vara vig och ha bra balans. När man fått upp boxen så får man riva en bit och så är det nästa persons tur och ju fler som får upp boxen ju mer av den försvinner och tillslut har man en vinnare kvar.

Recept på Minicupcaken finns på Linnéas skafferi. Jag gjorde vaniljmuffins med citronsmörkräm och chokladmuffins med chokladsmörkräm

Recept på minikladdkakor med After Eights och spansk tortilla (potatiskaka) kommer senare.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: