Sandras glutenfria

Mamma muuuuu ...... är det duuuu..... muuuuu

Kategori: Allmänt

Idag har sambons systerdotter varit hos oss. Vi började med lite mat på Mc Donalds. Det är väl en av de få restauranger man vet att det alltid kan göra glutenfritt. Så det fick bli en Mac Feast med morötter.

Sen gick vi på bio och såg Mamma mu och Kråkan. Det var en söt barn film, jag tror den uppskattades.

När vi kom hem igen gjorde vi chokladbollar, det är ju alltid kul att baka och kladda med händerna vare sig man är 5 eller25 år...
Här finns receptet.

    

KOMMENTARER:

  • Bella säger:
    2008-10-13 | 14:15:54
    Bloggadress: http://svenskdesign.webblogg.se/

    Hej! Kul att vi kan hjälpa varandra med recept, tips o annat. Jag har väldigt blandade erfarenheter, men sen jag började leta info om glutenfria restauranger på nätet när jag ska på semester går allt mycket lättare. Jag har hittat flera bloggar från olika städer som ger massor av tips, dock få i Sverige. Jag har även skrivit till Svenska Celiaki förbundet om de fanns någon EU-lista på restauranger, butiker som säljer glutenfritt men man får leta upp varje lands egna organisationer. Tråkigt! Men efter min kategori glutenfriguide blev det tvärtom SCF ville använda min info!...Jag skulle gärna se en gemensam info för hela EU eftersom infon finns. Jag ska kolla in dina recept så får du läsa mina mattips!

    Kul!

    Bella

  • Jessica säger:
    2008-10-14 | 17:41:47

    Hej! Ja du McDonalds kan man alltid lita på =) ha ha! Hoppas allt är bra. Ses vi på torsdag? Kram Jessica

  • Linnéas Skafferi säger:
    2008-10-15 | 11:59:15
    Bloggadress: http://linneasskafferi.se

    Hej! Kul att du gillar Linnéa Testar! Självklart får du härma mig, testa på du bara!

Kommentera inlägget här: